Monday, December 28, 2009

Error: The "way of life" system file has been corrupted (1)

Ada 192 buah desktop PC yg berdaftar di bawah main server bernama "United Nation aka UN". Ada 3 desktop PC yg tidak berdaftar di bawah UN iaitu Vatican City, Kosovo dan Taiwan. Maknanya, sekurang2nya ada 195 desktop PC dalam dunia ni.

Kesemua desktop PC yg bernaung di bawah main server bernama United Nation (UN) tertakluk kepada "rule and permission" yg telah ditetapkan oleh UN - atau dlm istilah komputer ia dipanggil "group policy".

Dalam dunia ni, ada beberapa Operating System (OS) yg utama iaitu Islam, Yahudi, Demokrasi, Komunis... Kali terakhir OS Islam digunakan ialah ketika main server bernama "Turki Uthmaniyah" masih wujud. Selepas main server Turki Uthmaniyah collapsed pada tahun 1924, tidak ada lagi PC yg memakai OS Islam. Manakala wilayah2 Islam yg dihack oleh PC2 British, Belanda, US... kemudian dipaksa untuk install dengan OS demokrasi.

Terdapat 57 buah desktop PC yg mendakwa menggunakan operating system (OS) bernama Islam, walaupun hakikatnya mereka sebenarnya tidak menggunakan OS Islam yg 100% diprogram dgn course code daripada manual "AlQuran" dan "Sunnah". Sebaliknya 57 buah desktop PC ini menggunakan OS demokrasi yg seakan-akan rupa Islam, seakan-akan berlogo Islam, yg compatible dengan "rule dan permission" oleh main server UN.

Terdapat satu PC yg bernaung di bawah main server UN, yg bernama Malaysia. PC ini juga menggunakan OS demokrasi setelah ia dihack oleh PC British. OS demokrasi version PC Malaysia adalah "istimewa" kerana ia guna desktop background ada tulisan "Islam is official". mempunyai basic2 application seperti di dalam OS Islam iaitu syahadah, solat, zakat, puasa dan haji. Bezanya application2 ini tidak memberi manfaat penuh atau full benefit seperti jika ia digunakan dalam OS Islam. Cukup syarat saja.

PC Malaysia ini sangat slow dan lembap kerana sudah diserang bermacam2 virus dan spyware. Ramai org yg hilang akal smpi sanggup bunuh org dgn parang, bunuh baby yg baru dilahirkan, memandu laju smpi membunuh org tak bersalah, curi duit hak org lain smpi ada yg mati miskin. Application solat, puasa dan zakat pula tidak lagi memberi apa2 manfaat yg sepatutnya seperti perpaduan, hak samarata..., nak buka application pun sudah hang, jangankan kata nak save apa2 file.

Bagi old users, bagi mereka keadaan sekarang sudah cukup bagus walaupun hang ataupun sekali sekala ada org mengomel function "khutbah" slow, application "solat" selalu hang, yg penting application2 ni still installed dalam OS demokrasi, kelembapan ini semua "ujian dari Tuhan" kata mereka.

Bagi young users, sebahagian besar merasakan application berkaitan Islam dalam OS demokrasi bukan lagi sesuatu yg cool. Lembap, tak berfaedah dan membuang masa. Tak percaya pergi tanya pengunjung2 night club di KL.

No comments:

Related Posts with Thumbnails